Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

tisdag, maj 20, 2008

Rävspelet i Ängelholm



Idag finns det ingen anledning för mig att skriva så mycket på bloggen. En av centerpartiets fullmäktigeledamöter Stig Andersson har idag en debattartikel publicerad i HD/NST under den passande rubriken Rävspelet i Ängelholm.

Det han skriver säger mycket om det som hänt de senaste dagarna (fast säkert under täcket de senaste åren). Det finns ingen anledning för mig att skriva något nytt inlägg idag. Jag delar Stigs historieskrivning. Och för dem som tvivlar är det bara att gå in på hd.se och söka på multihall så får ni hela historien i kronologisk ordning prestenterad.

Problemet är snarare att vi människor har en skyddsmekanism som hjälper oss att glömma - annars skulle minnet blivit överfullt för länge sedan. Men jag rekommenderar en snabbgenomgång!

Jag instämmer till fullo i Stigs resonemang och lyckönskan till Herman Crespin. Och jag vet att det är många fler som gör det även om partipiskan viner så det visslar. Inte ens de friska vårvindarna förmår överträffa luftdraget från Ängelholmsmoderaternas partipiska dessa dagar...

Dagens citat:

Sanningssägaren bör ha ena foten i stigbygeln.

Läs hela Stig Anderssons debattartikel här.

Etiketter: , , , ,