Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

onsdag, december 12, 2007

Butikerna som Gud, eh menar Janne Josefsson glömde

Helsingborgs Dagblad/Nordvästra Skånes Tidningar har intervjuat min ”ICA-Stig”, Bertil Svensson på ICA Supermarket i Ängelholm. Han är en av de 1 400 Ica-handlare som idag samlas för att diskutera framtiden för livsmedelskedjan.

Vi vill understryka allvaret i det som inträffat, säger Ica:s presschef Staffan Ekengren till aftonbladet.se och fortsätter: Vi kan inte utesluta att detta har hänt också i andra butiker. Och hur rätt hade han inte i det försiktiga antagandet:
SVT:s Aktuellt avslöjar nu att det förekommit fusk med datummärkningen på köttfärs inom både Axfoodkoncernen och Coop, skriver hd.se
Vad var det jag sa? Det är inget ICA-problem utan ett branschproblem. Vill du läsa mina tidigare inlägg i Dokusåpan Köttfusket, om sakfrågan och Janne Josefssons metoder har jag samlat de här:
Det finns många ICA-Stig därute
Syfte, resultat eller process
ICA och Janne Josefsson

...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Klittervägen bör öppnas för genomfartstrafik!

Etiketter: , , , , ,