Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

torsdag, september 20, 2007

Pär Nuder ljuger rakt upp och ner

Alliansens budget presenterades idag. Hade tyvärr inte möjlighet att följa hela debatten, men hörde vissa passager. Bland annat den om nya regler för hur länge man kan arbeta deltid och samtidigt uppbära a-kassa. Något som hittills har varit möjligt i arton år! Var det omställningsförsäkring det heter eller?

Ekot rapporterar under rubriken Hård debatt om Borgs budget. Pär Nuder kritiserade förslaget om att maximera antalet dagar. Han lät dessutom väldigt indignerad. Men blev sedan påmind om att sossarna själva diskuterat ett liknande förslag. Då står han och ljuger rakt upp och ner:
Jag har aldrig någonsin hört talas om något sådant, sa Pär Nuder!
Men jag vet alldeles säkert att det fanns ett färdigt förslag i SAP om att begränsa möjligheten till deltidsarbete och få stämpla upp till heltid. Det var på den tiden jag var medlem och arbetade politiskt i socialdemokraterna. Och det är såna som Pär Nuder, som ljuger mig rakt upp i ansiktet som gör att jag inte vill vara med i ett sånt sällskap.

Det är såna som Pär Nuder, som ger politiker dåligt rykte. Det är såna som Pär Nuder som är det största hotet mot demokratin. Fy skäms! Vi skulle kanske införa en skamvrå och dumstrut i riksdagen?

...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Klittervägen bör öppnas för genomfartstrafik!

Etiketter: , , , , ,