Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

tisdag, september 18, 2007

KGB + Mona Sahlin?

Har varit upptagen med arbete och politiska möten idag och har därför ännu inte tagit del av riksmötets öppnande. Återkommer under morgondagen med reflektioner.

Prioriterade under kvällen istället Rakt på med K-G Bergström. Hans gäst denna veckan var ju socialdemokraternas partiordförande Mona Sahlin. På ett sätt onödigt eftersom hon medverkade i Ekots lördagsintervju i helgen och passade på de flesta frågor. Det gjorde hon så klart i teve också. Eftersom det är tre år kvar till valet kan hon inte berätta någonting mer än möjligen vad hon inte kommer att göra.

Konstaterar att K-G Bergström förtjänade högre betyg denna gång, men att han förutom att vara mindre nervös i detta program också var mindre "rakt-på"!

Jag uppfattade honom som väldigt snäll mot socialdemokraternas partiordförande och undrar om det hade att göra med att Mona Sahlin är kvinna. Eller det faktum att hon är sosse? Men jag blev förvånad när KGB sa att han får elaka mejl varje gång han säger att Mona Sahlin är en underskattad politiker.

Mycket märkligt uttalande. Och i hans till sist tycktes jag mig läsa in något liknande. Men sammantaget: KGB var mindre nervös och något bättre. Men tråkig...

...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Klittervägen bör öppnas för genomfartstrafik!

Etiketter: , ,