Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

måndag, augusti 06, 2007

Varför har vissa problem med Stockholm Pride?

Aftonbladets artikel om att Sd:s partisekreterare Björn Söder jämför homosexualitet med pedofili, Hat-attacken mot Sveriges homosexuella, är en konsekvens av Stockholm Pride.

Jag är i princip fullständigt uttröttad på det faktum att vi inte bara kan acceptera att vi är olika. Måste vi jämt diskriminera, demonstrera och diskutera allt? Det är min uppfattning att de som retar sig på andra, inte har förmåga att se sig själv och sin egen roll. Om du har problem med att det finns HBT-personer och att de syns borde du kanske fundera över varför?

Ta ansvar för dig själv och låt andra ta ansvar för sig själva. Fundera över varför du har problem med HBT-personer. Jag har inget mandat att döma. Har du?

Jag vill passa på tillfället att skicka en hälsning till min vän Sören Andersson på RFSU: Du är en av de mest skickliga lobbyister jag känner. Bra jobbat!

...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Havsbaden bör öppnas för genomfartstrafik!

Etiketter: , , , , ,