Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

tisdag, september 12, 2006

Göran Rosenberg och Jan Guillou möter vänstern

Hemkommen från valstugepasset kände jag mig upplivad. En fördel med att prata med alla besökare, inte minst skolelever, är att man får väldigt mycket goda idéer och fantastiska möjligheter att diskutera politik.

Väljer att följa fyrans partiledareutfrågning av vänsterkartellens partiledare, Göran Persson, Maria Wetterstrand och Lars Ohly, som diskuterar viktiga frågor som parlamentariskt underlag efter valet.

Personligen fastnar jag tämligen omgående för Göran Perssons erkännande om att han inte anser sig vara kompetent nog att bedöma frågor angående jämställdhet, könsmaktsordning och de strukturer som upprätthåller samhället.

Det är inte det samhället jag vill ha. Och det är därför jag valt att finnas med på valsedlarna.