Ängelholm måste positionera sig på turistmarknaden

Men som ändå anser att havet och stranden utgör en av de viktigaste konkurrensfördelarna!
Jag har förgäves försökt förklara detta för turister i stan, speciellt de som varit ute och ätit och ska hemåt till stugan, husvagnen eller hotellrummet. Många är de som kommit av tåget och undrat var havet ligger. En del av de bilburna har också stannat och frågat då de haft svårt att hitta ner till havet.
Det är fantastiskt att Rita Aatola Olsson, och hennes kollegor från Position Skåne och Visit Sweden visar "fem tyska radio- och tidningsjournalister runt ett försommarfagert Bjäre" i helgen. I syfte att locka tyska turister. Bra initiativ som brukar få stor genomslagskraft i utländska medier.
Men ska det lyckas krävs det en kraftsamling av oss alla i Ängelholm, men speciellt från de styrande politikerna i Ängelholm. Turismen är en växande näringsgren - och den som inte vill satsa kan heller inte förvänta sig att vinna.
Ängelholm måste bli en företagsvänlig kommun även för företagarna i turist- och upplevelsebranschen. Då gäller det att politiskt skapa goda förutsättningar och strukturer för näringen. Det brådskar med positionering på marknaden. Och det finns massor av förbättringsmöjligheter. Vad väntar vi på?
Dagens citat:
När den rike gräver sin skatt djupare och djupare ner i jorden är det för att i förväg bana sig väg till helvetet.
Indiskt ordspråk
Etiketter: Klitterbyn, Klitterhus, Postition Skåne, Rita Aatola Olsson, Råbocka Camping, Visit Sweden
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home