Bilar av äggskal klarar nollvisionen
Ett avslutat år resulterar i statistik över detsamma. Idag presenterade vägverket siffrorna över trafikdöda under 2007. Det blev en stor nyhet som Ekot tog upp flera gånger under dagen.
Trots att man antog en nollvisionen 1998 har bara antalet döda i trafiken ökat. Vägverkets generaldirektör Ingemar Skogö är besviken över utvecklingen.
Jag tror att man tänker fel. Ju säkrare vi tror att allt är ju mindre försiktiga blir vi. Prova att tillverka bilar av äggskal och lägg lite dynamit i bagaget. Jag är säker på att det skulle förändra människors beteende i trafiken!
...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Klittervägen bör öppnas för genomfartstrafik!
Trots att man antog en nollvisionen 1998 har bara antalet döda i trafiken ökat. Vägverkets generaldirektör Ingemar Skogö är besviken över utvecklingen.
Det blir cirka tio procent fler dödade 2007 än år 2006, trots att det har gjorts kraftfulla insatser för att förbättra trafiksäkerheten. Tyvärr har utvecklingen gått åt fel håll.Och så räknar han upp ett antal åtgärder som mötesfria vägar och säkrare bilar, samtidigt som han säger att det inte helt går att bygga bort trafikskadorna. Det är sant. Ändå är det just det man försöker göra.
Jag tror att man tänker fel. Ju säkrare vi tror att allt är ju mindre försiktiga blir vi. Prova att tillverka bilar av äggskal och lägg lite dynamit i bagaget. Jag är säker på att det skulle förändra människors beteende i trafiken!
...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Klittervägen bör öppnas för genomfartstrafik!
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home