Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

onsdag, maj 07, 2008

Miljöpartiet i Ängelholm har förtroende för ekonomichefen Herman Crespin

För er som inte läser pappersupplagan av HD/NST vill jag återge en ovanligt balanserad insändare från den 5 maj. Den ger en ytterligare en dimension beträffande kommunalrådet Åsa Herbst plumpa och abrupta avskedande av Ängelholms kommuns ekonomichef Herman Crespin:

Hur mycket förlorar Ängelholm?

Vi i miljöpartiet de gröna har haft kontakt med Herman Crespin i många frågor och vårt förtroende för honom som tjänsteman är mycket stort.

Även om våra åsikter inte alltid varit de samma så har bemötandet alltid varit professionellt och ansvarsfullt.

Herman Crespin hade en övergripande roll som ekonomichef och hans kompetens användes bland annat i badhusprojektet och bollhallarna.

I och med denna överilade manöver från kommunstyrelsens ordförande kommer dessa projekt att bli ännu mer försenade och därför också dyrare.

Vi anser att det är dags för en förändring av ledarstilen och att bredare uppgörelser i stora frågor såsom att avskeda ekonomichefen är eftersträvansvärt.

Lars Goedecke
Per Törnstrand
Solveig Akerö
Karl-Otto Rosenqvist
Miljöpartiet de gröna i Ängelholm
Först vill jag säga att jag under mina nästan trettio år i politiken sällan stött på en mer ärlig och konkret insändare. Sen vill jag tillägga att jag instämmer i innehållet, även om jag och Herman verkar ha haft större överensstämmelse i åsikter, fullt och fast. All heder åt er!

Dagens citat:

En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull. Winston Churchill

PS: Jag har varit i kontakt med samtliga undertecknare för godkännande av publiceringen här på bloggen.

Etiketter: , , , ,