Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

torsdag, januari 17, 2008

Jordbruksministern på efterfest i Sälen

Idag blev det inte Magnusson i P1, eftersom Karin var sjuk. Istället hoppade Thomas Nordegren in istället. Han trodde att vi skulle bli besvikna eftersom hon är "yngre och snyggare", men jag gillar Nordegren i P1 och har kommenterat det tidigare.

En av gästerna var jordbruksminister Eskil Erlandson apropå den nyväckta diskussionen om kött från klonade djur. Något som han säger sig vara emot både på våra köksbord och i våra butiker.

Men det var inte det mest intressanta han sa. Istället överraskades vi lyssnare och Thomas Nordegren själv av sin sidekick Torbjörn Nilsson. Som sade sig veta att Erland Erlandson kanske skulle önskat att det gick att klona dricksglas, eftersom han intagit dryck ur en blomvas vid en efterfest på ett hotellrum vid Folk och Försvars Rikskonferens i Sälen. Inte årets upplaga, men det kanske kan ha varit 2003?

Eskil Erlandson svarar ärligt att det är helt sant och förklarade att glasen inte räckte till och då fick han ta vad som fanns. Fullt logiskt! Jag ser genast framför mig vilka löpsedlar och rubriker detta avslöjande i direktsändning kommer att generera. Just detta hantverk tillhör mina absoluta svagheter som skribent; men det finns andra som är fantastiskt duktiga på det. De är säkert klara för flera timmar sedan...och det blir säkert ett glasklart budskap!

...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Klittervägen bör öppnas för genomfartstrafik!