Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

måndag, februari 26, 2007

Anonymt brev till bloggare

Hamnade häromdagen på en blogg med namnet Kiwis tankar om universum. Å lite till…och den bloggaren hade fått ett anonymt brev med min insändare, mitt blogginlägg och det anonyma följebrevet på bilden.



”Nätsidan var det här blogginlägget från Christina Linnea Örtendahl, en kvinna i Ängelholm.(…) Vem brevet var från har jag dock ingen aning om. Det är nämligen helt anonymt!

Ingen avsändaradress. Inget namn. Texten ovan var utskriven på skrivare, liksom adressen på kuvertet, så att man inte ens skulle kunna se personens handstil. Till och med frimärket var av den självhäftande typen och kuvertet i sig var igenklistrat med tejp - allt för att avsändarens saliv inte skulle kunna gå att spåra.”
Visst är bloggvärlden märklig? Jag vet inte vem bloggaren är och bloggaren vet inte vem den anonyme skribenten är. Undrar hur det har gått? Har du lyckats lösa gåtan med det anonyma brevet? Skickade du det till CSI?

Jag kan bidra med följande reflektion: Du kallar tidningen för HD, medan den anonyme skribenten kallar den för NST i likhet med mig. De gamla namnen på de numera sammanslagna tidningarna har sin grund i lokala traditioner. En ledtråd att börja nysta i...