Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

onsdag, december 03, 2008

Mat är kultur - inte politik

Första advent är en av de viktigaste högtiderna för mig. Och jag har varit så fokuserad på den söndagen att jag helt och hållet missat allt annat.

Märkte därför inte ens att Helsingborgs Dagblad/Nordvästra Skånes Tidningar publicerade min debattartikel Mat är kultur; inte politik i lördags.

Jag tycker att det är stor skam av ett public service-företag som SR P1 väljer att lägga ner det enda matprogrammet. Att man dessutom försöker att manipulera de lyssnare som kontaktat företaget, genom att lämna felaktig och disparat information, är än mer misstänksamt i sammanhanget. Vad vill man egentligen? Och kan man kalla sig för public service-företag när man beter sig som en manipulerande storebror som över huvudet på alla lyssnare beslutar att lägga ner det enda matprogrammet i SR P 1?

Mitt svar är givetvis nej! Om du tycker likadant så kan du gå in och skriva en kommentar på den nya bloggen Menys vänner! eller på facebook Menys vänner!

Etiketter: , , , ,