Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

torsdag, maj 08, 2008

Talande tystnad är medlemsstrategi hos Ängelholmsmoderaterna

De senaste dagarna har gett upphov till eftertanke. Jag har fått många telefonsamtal och mejl och många kramar på stan. Det är med blandade känslor jag tar emot alla beklaganden och tackanden för tiden som varit. Jag vill tacka er alla! Det värmer verkligen i dagar som dessa. Politiker från andra partier än mitt eget har hört av sig, liksom moderater från andra delar av Sverige.

Det är bara från ett enda håll jag inte hört någonting överhuvudtaget, och det är från moderaterna i Ängelholm. När det gäller de så har tystnaden varit total och tillika åtföljd av att de väljer att gå över till motsatta sidan av gatan och titta intensivt i skyltfönstren när vi möts (eller rättare sagt borde mötts).

Med anledning av att jag fått förfrågningar från andra partier vill jag förtydliga det faktum att jag bara hoppat av Ängelholmsmoderaterna. Jag är fortfarande moderat och medlem i partiet i Skåne och Sverige. Något som förvisso kostade mig 20 kronor mer, men som måste vara den mest prisvärda investering jag någonsin gjort!

Bara så att ni vet! Samtidigt vill jag tacka än en gång för allt stöd jag fått från er alla. Jag känner mig hedrad...

Dagens citat:

Talande tystnad. Cicero (Cum tacent clamant [Då de tiger, ropar de]