Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

onsdag, september 05, 2007

Samhällets stöttepelare!

Vid vissa tillfällen funderar jag på intellektet och förmågan till att nyansera åsikter hos somliga av "Samhällets stöttepelare".

När media berättar om hur åttondeklassare i Klagshamn förbjuds att bära Svenska fotbollslandslagets tröjor under skolfotograferingen, får jag panik. Och när jag läser rektors argument förstår jag varför en rondellhund kan orsaka diplomatiska kontroverser.
- Den som ser fotot kan betrakta det som en politisk manifestation.
Hur bedömer rektorn de röda tröjor med bilder på Castro som ungdomar gärna bär? Och hur ser han på märkeskläder? Varför inte förbjuda alla tröjor på skolfoto? Då skulle ju alla elever vara lika och ingen elev skullse stöta sig med någon annan, eller? I alla fall inte beroende på vilket fotbollslag man håller på!

...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Havsbaden bör öppnas för genomfartstrafik!

Etiketter: ,