Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

fredag, augusti 04, 2006

Min personvalskampanj i Sommar-Arena

Oron för fler våldtäkter i Ängelholm kan bli en valfråga. Det är moderaten Christina Linnea Örtendahl som för en egen personvalskampanj där hon föreslår åtgärder för att stoppa våldtäkterna.
Så lyder ingressen till Sommar-Arena fredagen den 4 augusti. Nyhetsmagasinet i P4 Radio Kristianstad varje eftermiddag efter kl 15.

I eftermiddags träffade jag reportern Johannes Heuman från P4 igen. Han undrade om jag hade hört det längre inslaget i nyhetsmagasinet Sommar-Arena i eftermiddags. Det hade jag givetvis gjort.

Han berättade att de fått väldigt positiv respons från lyssnarna. Många hade hört av sig till radion och tyckt att det var ett bra initiativ. De flesta höll med om att det händer för lite och för långsamt, och ställde sig bakom mitt konkreta förslag.

Lyssna på Sommar-Arena här.

Du kan läsa mer om mitt förslag här.

För övrigt anser jag att det är vi kvinnor som ska ha rätt till frihet och trygghet; och inte våldtäktsmän!