Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

fredag, augusti 04, 2006

Intervjuad i P4-nyheterna.

Igår publicerade HD/NST en insändare adresserad "Till Åpromenadsmannen" författad av den kvinna som våldtogs natten mellan den 30/4 och 1/5. Det är en beundransvärd insats. Tack för att du ville dela med dig.

Radio Kristianstad ringde mig och ville att jag skulle komma dit för en intervju angående mitt arbete med "Handlingsprogram för kvinnors trygghet." Reportern Johannes Heuman hade läst min insändare och min blogg och ville gärna ha mig med i nyheterna. Jag kandiderar ju till kommunfullmäktige i Ängelholm och landstingsfullmäktige i Skåne (Region Skåne) för att politiskt kunna driva kvinnofrågor ur ett demokratiperspektiv, så jag tackade omgående ja.

Jag är hjärtligt trött på feministernas könsmaktsstruktur och genusperspektiv. Jag vill bara att vi kvinnor ska omfattas av de mänskliga rättigheterna.

Idag sändes inslaget i nyheterna 12.30. Du kan läsa och lyssna här. Valet av vinkling i nyhetsinslaget är reporterns. Min valslogan är "Frihet och trygghet."

1 Comments:

  • At fredag, 04 augusti, 2006, Blogger CV said…

    Intressant att de hittade dig bland annat via bloggen. Att ha en blogg kan vara ett bra verktyg för en person som är aktiv på regional och lokal nivå.
    RS
    kulturbloggen.com

     

Skicka en kommentar

<< Home