Eon förhandlar om elräkning på 300 000 kronor
Förra veckan skrev NST/HD om pizzeriaägaren Abdulkadir Batak som plötsligt fick en elräkning från Eon på 300 000 kronor. Han visste inte ens om att han var kund hos företaget. Men på hans pizzeria i Landskrona fanns två elmätare; en som han inte visste om och en som Lunds Energi fakturerat honom för de sju åren han drivit pizzerian.
Efter ett möte i Landskrona under tisdagen bestämde Eon sig för att stryka en stor del av jättefakturan. Abdulkadir Batak är nöjd med uppgörelsen som han och hans juridiska ombud nått med Eon.
Bra jobbat av Eon vars informationschef initialt uttalade sig fullständigt känslokallt i Sydnytt. Mot bakgrund av Gudrun och Per har Eon inte råd att hålla sig med den typen av personal.
Efter ett möte i Landskrona under tisdagen bestämde Eon sig för att stryka en stor del av jättefakturan. Abdulkadir Batak är nöjd med uppgörelsen som han och hans juridiska ombud nått med Eon.
De har verkligen varit schyssta. Vi är väldigt nöjda. Det blev några sömnlösa nätter, men nu känns allt bra igen, säger en lättad Abdulkadir Batak. Han berättar också att Annapos Pizzeria nu skrivit nya avtal om leverans av el med Eon som enda leverantör.Lars Lagerkvist, vd för Eon försäljning åkte själv till Landskrona tillsammans med styrelseordföranden för att förhandla:
Han har ju faktiskt fått el för 300 000 kronor under de här åren. Men jag tycker ändå att vi har gjort fel. Det är under all kritik att skicka en så stor faktura efter sju år utan att ta personlig kontakt. Det är orimligt.Exakt. Eon tjänar mer i goodwill på denna förhandling än de 300 000 kronor som fakturerades. Om du dessutom räknar in all positiv textreklam är varje kronas nedskrivning och överenskommelse en ren vinst!
Bra jobbat av Eon vars informationschef initialt uttalade sig fullständigt känslokallt i Sydnytt. Mot bakgrund av Gudrun och Per har Eon inte råd att hålla sig med den typen av personal.
Etiketter: elräkning, Eon, Landskrona, NST/HD, pizzeria
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home