Ängelholms kommuns slogan var upptaget varumärke
Plockade till mig Metro när jag väntade på bussen i Hässleholm häromdagen. Hittade på sidan två en intervju med kommunalrådet Åsa Herbst i Ängelholm under rubriken Hallå där...
Anledningen till intervjun är Ängelholms nya slogan Land och hav, liv och lust. Det är nämligen upptagen och det har man inte upptäckt förrän kommunen och dess näringslivsbolag har lagt 450 kkr och lanserat den nya profilen. Journalisten Johan Darin på Metro har ett förslag på en ny slogan: "Ängelholm. 450 000 kronor i havet."
Redan förra veckan rapporterade lokaltidningens journalist Michael Hansson om fadäsen i sin artikel i NST/HD: "Nära en halv miljon kronor kostade Ängelholms nya varumärke. Men det kan bli betydligt dyrare än så — det godkänns nämligen inte av Patent- och registreringsverket."
Aftonbladet skriver under rubriken Ängelholms nya slogan upptagen att: "Ängelholms nya slogan ”Land och Hav. Liv och Lust” lanseras just nu överallt i kommunen. Men varumärket "Liv och Lust” är redan upptaget av Friskis & Svettis grundare, en detalj kommunen glömde att kontrollera. Misstycker Friskis & Svettis kan det bli rättegång."
I Expressen/Kvällsposten skriver man i nätupplagan under rubriken "Liv och Lust" varumärkesskyddat: "Ängelholm har redan lanserat nya profilen: Ängelholm: Land och hav. Liv och lust. Nu visar det sig att namnet Liv och Lust är varumärkesskyddat sedan 1976. Ägaren anser att namnet riskerar bli urvattnat.
- En kommun borde förstå såna saker, säger han."
Ägare till varumärket är Johan Holmsäter, som grundade Friskis&Svettis. Sedan 1986 driver han kunskapsföretaget Liv&Lust AB. Så mycket reklam har hans företag antagligen aldrig fått för så liten insats. Undrar bara vilken som vinner eller förlorar på affären i längden? Klart är att vissa saker borde politiker inte ägna sig åt; detta är en sådan.
...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Havsbaden bör öppnas för genomfartstrafik!
Anledningen till intervjun är Ängelholms nya slogan Land och hav, liv och lust. Det är nämligen upptagen och det har man inte upptäckt förrän kommunen och dess näringslivsbolag har lagt 450 kkr och lanserat den nya profilen. Journalisten Johan Darin på Metro har ett förslag på en ny slogan: "Ängelholm. 450 000 kronor i havet."
Redan förra veckan rapporterade lokaltidningens journalist Michael Hansson om fadäsen i sin artikel i NST/HD: "Nära en halv miljon kronor kostade Ängelholms nya varumärke. Men det kan bli betydligt dyrare än så — det godkänns nämligen inte av Patent- och registreringsverket."
Aftonbladet skriver under rubriken Ängelholms nya slogan upptagen att: "Ängelholms nya slogan ”Land och Hav. Liv och Lust” lanseras just nu överallt i kommunen. Men varumärket "Liv och Lust” är redan upptaget av Friskis & Svettis grundare, en detalj kommunen glömde att kontrollera. Misstycker Friskis & Svettis kan det bli rättegång."
I Expressen/Kvällsposten skriver man i nätupplagan under rubriken "Liv och Lust" varumärkesskyddat: "Ängelholm har redan lanserat nya profilen: Ängelholm: Land och hav. Liv och lust. Nu visar det sig att namnet Liv och Lust är varumärkesskyddat sedan 1976. Ägaren anser att namnet riskerar bli urvattnat.
- En kommun borde förstå såna saker, säger han."
Ägare till varumärket är Johan Holmsäter, som grundade Friskis&Svettis. Sedan 1986 driver han kunskapsföretaget Liv&Lust AB. Så mycket reklam har hans företag antagligen aldrig fått för så liten insats. Undrar bara vilken som vinner eller förlorar på affären i längden? Klart är att vissa saker borde politiker inte ägna sig åt; detta är en sådan.
...för övrigt anser jag att det bör sättas upp bommar på Järnvägsgatan samt att Nybrovägen och Havsbaden bör öppnas för genomfartstrafik!
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home