Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

söndag, februari 11, 2007

Ark plagierade min tonårstids hit: Love grows

Äntligen har jag kommit på vilken låt det var som the Ark hade plagierat! Jag satt och sjöng med men kunde inte komma ihåg texten. Med undantag av ett ord - LOVE. Men att det var en hit från min tonårstid; det visste jag direkt.

De har ändrat tonart, men inte noter i Love grows, where my Rosemary goes. Om någon vet mer om vem/vilka som sjöng originalet så blir jag glad för en kommentar.

1 Comments:

  • At måndag, 12 februari, 2007, Blogger Christina Linnea said…

    En hängiven tedrickare tackar kaffedrickaren Dennis för hjälpen. Nu kanske jag kan hitta låten och jämföra ordentligt...Undrar om min intuition har haft rätt?

     

Skicka en kommentar

<< Home