Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

torsdag, april 20, 2006

Monopolets vara eller icke-vara

Har ni sett den här reklamen? Den har funnits i min morgontidning och på ett antal, eller ska jag säga otal, Internetsidor. Jag var helt enkelt alldeles för nyfiken för att låta bli att testa. Inte kunde det väl vara så att Systembolagets vd och statsministerns hustru, verkligen skulle ringa upp mig? Men jo då. Ja, inte hon personligen givetvis. Men det var hennes röst i mobilen!

Helt sanslöst! Hon hade gjort en monopolanalys av mina fem svar och berättade för mig att någonting sade henne att jag var emot monopolet. Vilken intution!

Det vore mer intressant för mig att få reda på en del andra saker kring kampanjen. Vem har initierat den? Vad är syftet? Vad kostar den? Vem tjänar på monopolet? Vad tycker socialdemokraterna om monopolet?

Anitra Steen; du får gärna skicka ett mejl till mig med svaren och ditt telefonnummer. Så ringer jag upp dig om en liten stund för att ge dig en analys. Välkommen!

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home