Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

torsdag, oktober 05, 2006

Nu vill jag inte byta statsminister!

Jag vill också byta statsminister stod det på knappen på min jacka under valrörelsen. Idag kan jag lägga den till handlingarna. Idag valdes Fredrik Reinfeldt till Sveriges nya statsminister! Så nu vill jag inte byta längre. Jag har dock svårt att förstå varför vänsterkartellen aktivt röstade emot istället för att bara lägga ner sina röster. Jag tolkar det som ett sätt att visa att man är en dålig förlorare. Väljarna hade fel, och Göran Persson hade egentligen rätt...

Jag önskar dig lycka till med regerandet Fredrik! Du är fortfarande välkommen att titta in på min blogg eller på En hittehunds dagbok, även om jag förstår att du får mindre tid till det framöver. Jag lovar att Totte & Teddie ska ta sig tid att skriva och skicka över ditt diplom, nu när de är entledigade från kampanjarbete.

Idag skriver Anders Davidsson i HD/NST om det medborgarförslag om social jour som Carola Karlsson och jag skrev efter påskhelgen. Förslaget var uppe i kommunstyrelsens arbetsutskott och där blev det debatt om socialnämndens avslagsyrkande. En majoritet röstade för att ärendet skulle skickas tillbaka till socialnämnden för ytterligare utredning.

Nu ska jag till nomineringskommittén på intervju för politiska uppdrag i Ängelholms kommun under nästa mandatperiod. I valet har medborgarna gett mig förtroendet att bli ersättare i kommunfullmäktige. Jag kan bara lova att göra mitt bästa av det förtroendeuppdraget.