Christina Linnea Örtendahls Blogg

Statsvetare & omvärldsanalytiker granskar dagsaktuell politik med glimten i ögat

söndag, maj 21, 2006

Lasse Lasse liten...

Efter att ha läst och analyserat Lars Danielssons artikel på Brännpunkt i Svenska Dagbladet kan jag konstatera att Vingåkers egen Machiavelli, Göran Persson, ligger bakom strategin. Det är en klassisk undanmanöver spetsad med en halv pudel och eldgivning mot budbäraren.

Lars Danielsson inleder sin artikel med det tänkta syftet:
Vad gjorde jag då under detta första dygn? Denna artikel är mitt sätt att försöka göra just detta, att svara på de frågor som ställts.
Men något svar ges inte, bara försvar: Jag fick inga signaler…, Hade man på andra ställen…, …det naturliga [hade] varit att UD informerat mig.

Och en halv pudel: … sett i efterhand kanske jag borde, Hade jag då vetat det jag i dag vet…, Därför insåg jag inte…, Hade jag då förstått…, Det beklagar jag djupt…, Men jag hade inte informationen och insikten.., Jag förtjänar att kritiseras…

Därefter det avlossas det tunga artilleriet mot budbäraren:

Man kan bland annat på hemsidor, som drivs av politiska företrädare, läsa lögnaktiga påståenden om att jag inte lämnade min fru och mina barn på annandagen 2004 för att ta mig till Rosenbad utan för att i stället besöka en kvinnlig medarbetare.

På en hemsida inbjuds alla som vill att fritt spekulera om vad jag hade för mig på annandagen. Det är ovärdigt att politiska krafter inte drar sig för att torgföra lögner om mig och personer i min närhet.

Till en del handlar det uppenbarligen om en kampanj - en kampanj som inte drar sig för att sprida förvanskningar och osanna rykten.

Jag överväger vilka rättsliga åtgärder som jag som privatperson kan vidta för att komma till rätta med denna typ av förtal.
Han undertecknar sedan artikeln med: Lars Danielsson, Göran Perssons statssekreterare. Vi ska uppfatta honom som offer. Det gör jag inte, snarare som nyttig idiot.

Lasse Lasse liten, du mörkar och jag belyser! Mig kan du inte skrämma till tystnad!

1 Comments:

  • At söndag, 21 maj, 2006, Blogger Christina Linnea said…

    Tack för ditt aktiva stöd. Här släcks ingenting. Sanningen ska fram så att vi slipper pjäserna och får rakryggade politiker och dito tjänstemän på plats.

     

Skicka en kommentar

<< Home